Czy wykorzystywać katalogi stron na etapie promocji witryny?
Niezmiernie sporo osób zastanawia się nad tym, w jaki sposób powinny promować swoją witrynę internetową. W przeszłości ogromną popularnością cieszyły się przede wszystkim rozwiązania tj. katalog stron www, z jakich zdecydowana większa część była bezpłatna. Z koniecznością wydania kilku zł wiązała się szansa dodania strony do najlepszych katalogów, które z reguły charakteryzowały się wysokim współczynnikiem Page Rank. Wszystko ze względu na fakt, iż liczba linków przychodzących miała bezpośredni wpływ na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Na przestrzeni lat pozycjonowanie stron internetowych stało się zdecydowanie niezwyklej skomplikowanym zadaniem, a w związku z tym katalogi stron cieszyły się nieco niższym zainteresowaniem. Bezproblemowo domyślić się, że darmowy katalog stron to znakomity sposób na rozpoczęcie promocji serwisu WWW niezależnie od jego tematyki.
Warto zwrócić uwagę na to, aby jakość katalogu odpowiadała potrzebom posiadacza strony internetowej, albowiem w przeciwnym wypadku link prowadzący do jego witryny mógłby zostać kiepsko zakwalifikowany przez sławne wyszukiwarki internetowe. W Polsce funkcjonuje ponad 8000 katalogów stron, które dzielą się na darmowe i płatne. Wyższą popularnością cieszą się bezpłatne katalogi, choć poniektóre wymagające opłaty katalogi były w stanie na przestrzeni lat wypracować sobie rewelacyjną renomę na lokalnym rynku. Ważne jest to, aby dodając stronę do katalogu odpowiednio sprecyzować jej tytuł, opis, a zarówno dopasować słowa kluczowe i niezbędne kategorie. Najlepiej unikać zarówno hurtowego dodawania witryny do katalogów, albowiem roboty wyszukiwarek mogą się w tym dosyć szybko zorientować. Nagły przyrost liczby linków prowadzących do strony może zostać potraktowany jako nienaturalny, a w związku z tym serwis internetowy może całkowicie zniknąć z wyników wyszukiwania na bliżej nieokreślony okres czasu. Każdy katalog stron internetowych to interesująca alternatywa dla powszechnie funkcjonujących w Internecie systemów wymiany linków.